Έπαινος συμμετοχής στον διαγωνισμό “Καν΄ το ν΄ ακουστεί”

         Έπαινος απονεμήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας για τη συμμετοχή της ραδιοφωνικής ομάδας στον μαθητικό ραδιοφωνικό διαγωνισμό “Καν΄ το ν’ ακουστεί”, που συνδιοργάνωσε το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Επιστημονική Εταιρία “European School Radio, το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο” στο πλαίσιο του 2ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου.

         Η ραδιοφωνική ομάδα “Μουσικοί Υποκριτές” υπό την καθοδήγηση και τον συντονισμό της υπεύθυνης καθηγήτριας, Χαρίκλειας Σκουμποπούλου, συμμετείχε στον διαγωνισμό με δύο ραδιοφωνικά μηνύματα με τίτλο: “Η μουσική μάς ενώνει” και “Ο αθλητισμός μάς ενώνει”.

        Ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της χώρας. Η βράβευση των νικητών πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου 2015 στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου.

Σκοπός και Στόχοι

Βασικός σκοπός είναι ο εγγραμματισμός των μαθητών στα μέσα επικοινωνίας (media literacy) και συγκεκριμένα στο ραδιόφωνο.

Ειδικότεροι στόχοι είναι οι μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά παράγοντας ραδιοφωνικές εκπομπές, να κατανοήσουν το χώρο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ και να προβληματιστούν σχετικά με την λειτουργία των κοινωνικών δικτύων (social media).

Πιο αναλυτικά οι μαθητές μέσω της συμμετοχής τους στο διαγωνισμό και το φεστιβάλ πετυχαίνουν:

• Να γνωριστούν με άλλους μαθητές – παραγωγούς και να αναπτύξουν συνεργασίες

• Να επικοινωνήσουν με έμπειρους επαγγελματίες των ΜΜΕ

• Να γνωρίσουν το χώρο της επικοινωνίας και των μέσων

• Να προβληματιστούν σχετικά με τη διάχυση της πληροφορίας και να αναπτύξουν κριτική σκέψη

• Να προβληματιστούν σχετικά με τη λειτουργία και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων ως «χορηγοί» περιεχομένου και να μάθουν για τα πνευματικά δικαιώματα που προκύπτουν σε αυτή την περίπτωση

• Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από την κοινή παραγωγή ραδιοφωνικών προϊόντων με άλλες μαθητικές ραδιοφωνικές ομάδες

• Να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με μαθητές ίδιας ή άλλης ηλικιακής ομάδας από όλη τη χώρα

• Να αναδείξουν τη δυναμική της σχολικής κοινότητας και να δημιουργήσουν κοινά ραδιοφωνικά προγράμματα από απόσταση αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά μέσα.

Κριτική Επιτροπή

Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από ειδική επιτροπή που αποτελούνταν από μέλη των φορέων που συμμετείχαν στο φεστιβάλ.

Κριτήρια Αξιολόγησης

• ο συνολικός αντίκτυπος του μηνύματος και η επίτευξη του στόχου του

• το περιεχόμενο (λόγος και κείμενα)

• ο τρόπος παρουσίασης

• η μουσική επιλογή

• η ισορροπία ανάμεσα στο λόγο και τη μουσική

• η διάχυση της εκπομπής στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα

• ο πρωτότυπος και αποτελεσματικός τρόπος χρήσης νέων τεχνολογιών

• το λογότυπο της εκπομπής