Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου μαθητές της γ’ γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Βέροιας επισκέφτηκαν το τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ καθώς και το Μουσείο Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης συνοδευόμενοι από τη φιλόλογο, Κική Ιντζεβίδου και τη χημικό, Χριστίνα Ζαχαριάδου, στα πλαίσια του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων, «Λογοτεχνία αλλιώς», στο οποίο συμμετέχουν.

Συγκεκριμένα ξεναγήθηκαν στο τμήμα κινηματογράφου του ΑΠΘ όπου ενημερώθηκαν από τον κ.Γουλή για τη γλώσσα του κινηματογράφου (κάδρο, πλάνο, μοντάζ, χρώμα, ήχος κ.ά.), τους βασικούς συντελεστές μιας κινηματογραφικής ταινίας (παραγωγός, σκηνοθέτης, ηθοποιοί, οπερατέρ, ηχολήπτης, μουσικός, μοντέρ κ.ά.) παρακολουθώντας αποσπάσματα από διάφορα είδη κινηματογραφικών ταινιών ώστε να αντιληφθούν ότι μια ταινία είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας και συνδυάζει διάφορες τέχνες και μέσα έκφρασης και να αντιμετωπίζουν με κριτικό τρόπο τα ποικίλα οπτικοακουστικά μηνύματα που δέχονται καθημερινά από διάφορες πηγές.Στη συνέχεια στο μουσείο κινηματογράφου οι μαθητές, παρακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που υλοποίησε η κ. Δεληδάκη, ανακάλυψαν τις διαφορετικές αφηγηματικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να ειπωθεί μια ιστορία μέσα από την «παράλληλη ανάγνωση» ενός λογοτεχνικού κειμένου και της κινηματογραφημένης του μεταφοράς.Τέλος οι μαθητές μέσα στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα “green screen” δημιούργησαν την δική τους ταινία μικρού μήκους βασιζόμενη στο λογοτεχνικό κείμενο που είχαν διδαχθεί στην τάξη, ένα απόσπασμα από το « Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή. Η διαδραστική μέθοδος διδασκαλίας ενθουσίασε τους μαθητές μετατρέποντας τη μάθηση σε μια πρωτότυπη αισθητική εμπειρία.

Ευχαριστούμε τον κ. Γουλή και την κ. Δεληδάκη που βοήθησαν να ενταχθεί η τέχνη του κινηματογράφου στη μαθησιακή διαδικασία, στο πλαίσιο των σύγχρονων αντιλήψεων για την εγγραμματοσύνη στα μέσα ως ενισχυτικό διδακτικό εργαλείο της Λογοτεχνίας. 

Δείτε την ταινία εδώ