Η τελική φάση ενός ενδιαφέροντος Επιμορφωτικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος για Έγχορδα Τοξωτά πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 13 Μαΐου 2025 στις 12:00 – 14:20 διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας WEBEX. Το πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024 – 2025 δια ζώσης σε κάθε σχολείο αλλά και διαδραστικά μέσω του διαδικτύου, απευθυνόταν σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων Εγχόρδων Τοξοτών οργάνων των Μουσικών Σχολείων Κατερίνης, Βέροιας και Γιαννιτσών, μέσω συνεργασίας των Καθηγητών/τριών των Tάξεων Κλασικού & Παραδοσιακού Βιολιού, Βιόλας, Βιολοντσέλου, Κοντραμπάσου και Ποντιακής Λύρας.
Κατά τη διάρκειά της τελικής φάσης του προγράμματος προβλήθηκαν εκπαιδευτικά βίντεο από εξειδικευμένους επαγγελματίες της “Τεχνικής Αλεξάντερ”, της σημαντικότερης και πιο ανεπτυγμένης Σωματικής Μέθοδου για μουσικούς, η οποία διδάσκεται τις τελευταίες δεκαετίες όλο και περισσότερο στα μεγαλύτερα Μουσικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα παγκοσμίως.
Οι μαθητές/τριες έλαβαν αναλυτικές σημειώσεις γύρω από τα θέματα του Επιμορφωτικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος για καλύτερη κατανόηση και μελέτη, υλικό που επιμελήθηκε ο καθηγητής βιολιού ΠΕ79.01 Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος από το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής του. Οι εκπαιδευτικοί των συνεργαζόμενων σχολείων, Κωνσταντίνος Τσιμιτάκης, καθηγητής βιολιού ΤΕ 16.00, Παυλάκη Στέλλα, καθηγήτρια βιολιού ΠΕ79 του Μουσικού Σχολείου Βέροιας και Αικατερίνη Πενήντα καθηγήτρια βιολιού ΠΕ 79.01 από το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών, εκπροσώπησαν τα σχολεία και βοήθησαν ενεργά για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δραστηριοτήτων. Το Επιμορφωτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία της Συμβούλου Μουσικής Δ. Μακεδονίας Χαρίκλειας Κατσώχη ΠΕ.79.01 Μουσικής, η οποία παρακολούθησε διαδικτυακά.
Αναπτύχθηκαν ερωτήσεις και προβληματισμοί, ενώ δόθηκαν απαντήσεις σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της σωματικής μεθόδου. Η συνεργασία μέσω της αλληλεπίδρασης δημιούργησε το κατάλληλο έδαφος για περισσότερη τροφή για σκέψη, συμβάλλοντας στην παραγωγή και ανταλλαγή ιδεών αλλά και προβληματισμών γύρω από σχετικά θέματα.
Στο τέλος της εξ αποστάσεως σύγχρονης αλληλεπίδρασης δημιουργήθηκε από κοινού, ένα σύντομο αυτοσχεδιαστικό ηχητικό τοπίο, το οποίο προέκυψε ελεύθερα από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες με τοξωτά έγχορδα, με βάση την Άσκηση συχγρονισμού της αναπνοής με το δοξάρι, σύμφωνα με την φιλοσοφία της “Τεχνικής Αλεξάντερ”. Ηχογραφήθηκε ξεχωριστά από κάθε σχολείο, ώστε να αξιοποιηθεί κατάλληλα μέσω των Σχολικών Ομάδων του Μαθητικού Ραδιοφώνου – European School Radio των αντίστοιχων Μουσικών Σχολείων.
Το Επιμορφωτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την πλευρά του Μουσικού Σχολείου Βέροιας στο πλαίσιο της δράσης του Άξονα 1 της Αυτοαξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ): Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση.
Το Μουσικό Σχολείο Πιερίας στο European School Radio εδώ.
Το Μουσικό Σχολείο Βέροιας στο European School Radio εδώ.