Η συγγραφέας Μαρούλα Κλιάφα στο Μουσικό Σχολείο

Ήταν μεγάλη μας χαρά και τιμή που η συγγραφέας εφηβικής λογοτεχνίας, Μαρούλα Κλιάφα επισκέφτηκε το Μουσικό Σχολείο την Πέμπτη 25 Απριλίου, στα πλαίσια των μαθημάτων της λογοτεχνίας και της ιστορίας, καθώς απόσπασμα του βιβλίου της «ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς» διδάσκεται στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της α’ Γυμνασίου και το βιβλίο της «Μια μπαλάντα για τη Ρεβέκκα» αναφέρεται στο Β’ παγκόσμιο πόλεμο.

 

Η Μαρούλα Κλιάφα γεννήθηκε το 1937 στα Τρίκαλα, όπου και ζει μόνιμα με την οικογένειά της. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία και από το 1972 ασχολείται με τη λογοτεχνία, τη μελέτη της τοπικής ιστορίας, τη συλλογή λαϊκών παραμυθιών, παραδοσιακών παιχνιδιών και παλαιών φωτογραφιών. Τα περισσότερα βιβλία της έχουν αποσπάσει επαίνους και βραβεία, ενώ δύο από αυτά έχουν μεταφραστεί στα Ρωσικά και στα Γερμανικά. Έχει τιμηθεί από την Ακαδημία Αθηνών, την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά.

Οι μαθητές έχοντας διαβάσει, με προτροπή των φιλολόγων, κ. Ιντζεβίδου και κ. Σκουμποπούλου, βιβλία της συγγραφέα της έκαναν ερωτήσεις και συζήτησαν μαζί της. Οι ερωτήσεις τους δεν περιορίστηκαν μόνο στο περιεχόμενο των βιβλίων, αλλά επεκτάθηκαν και σε κοινωνικά και προσωπικά θέματα. Η συγγραφέας με αμεσότητα και απλότητα αγκάλιασε κυριολεκτικά τους μαθητές και μίλησε μαζί τους αποκαλύπτοντας πολλές πτυχές από την προσωπική της ζωή. Στο βιβλίο της «Μία μπαλάντα για τη Ρεβέκκα», όπως η ίδια δήλωσε, συνυπάρχουν τόσο τα ιστορικά γεγονότα όσο και εμπειρίες της δική της ζωής, αφού ως μικρό παιδί βίωσε τις σκληρές μέρες της Κατοχής. Φανατική αντιρατσίστρια, φανερή υπερασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των αδύναμων και «των διαφορετικών», τάχτηκε κατά του σχολικού εκφοβισμού (bullying), θέματα τα οποία αναπτύσσει σε πολλά βιβλία της.

Οι μαθητές, μετά το τέλος της συνάντησης, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους από τη ζωντανή επικοινωνία με τη συγγραφέα και τον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε.

Το σχολείο μας, μέσα από τέτοιες δράσεις στοχεύει να καλλιεργήσει τη δια βίου σχέση μαθητή και λογοτεχνικού βιβλίου, να γίνουν οι συγγραφείς εμπνευστές και πρότυπα για τα παιδιά και να γίνει μια νέα προσέγγιση του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με τρόπο βιωματικό και ζωντανό, έχοντας ο μαθητής δίπλα του τον λογοτέχνη