Μεγάλη η συμμετοχή των μαθητών και καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Βέροιας στη συναυλία του Λεωνίδα Καβάκου με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των μαθητών και καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Βέροιας στη συναυλία του Λεωνίδα Καβάκου με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το βράδυ της Πέμπτης 14 Μαρτίου 2019 που δόθηκε στον Χώρο Τεχνών του Δήμου Βέροιας. Τουλάχιστον 45 μαθητές από όλες τις τάξεις του γυμνασίου – λυκείου του σχολείου – το 1/3 των μαθητών –  θαύμασαν από κοντά μουσική υψηλού επιπέδου από τον διάσημο βιολονίστα – αρχιμουσικό Λεωνίδα Καβάκο ο οποίος συνέπραξε με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. 

Στο τέλος της συναυλίας οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν για αρκετή ώρα με τον Λεωνίδα Καβάκο στην αίθουσα του Χώρου Τεχνών, ο οποίος τους προσκάλεσε την επόμενη φορά που θα έρθει για συναυλία στη Βέροια να παρακολουθήσουν από τη σκηνή την πρόβα της ορχήστρας προκειμένου, όπως είπε χαρακτηριστικά, να νιώσουν πρωτόγνωρα συναισθήματα.  Όλοι έφυγαν εντυπωσιασμένοι από την απλότητα του μεγάλου μουσικού.

Ραδιοφωνικό ρεπορτάζ από τη συναυλία και τη συζήτηση που ακολούθησε με τον Λεωνίδα Καβάκο ετοιμάζει η ραδιοφωνική ομάδα του σχολείου για το μαθητικό ραδιόφωνο.

Ευχαριστούμε την ΚΕΠΑ Δήμου Βέροιας για την μειωμένη τιμή εισιτηρίου προς τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βέροιας.

“Οι εμφανίσεις του Λεωνίδα Καβάκου, παγκοσμίως, αποτελούν κορυφαίο καλλιτεχνικό γεγονός. Στην Ελλάδα, δίπλα στην προσδοκία, μπαίνει η τονωτική, ιδιαίτερα σε δύσκολους καιρούς, υπερηφάνεια. Η επιθυμία του Λεωνίδα Καβάκου είναι να προσφέρει υψηλού επιπέδου μουσική σε πόλεις της περιφέρειας. Να προσφέρει στην ίδια τη μουσική. Να φτάσει σε όλους εκείνους που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε συμφωνικές συναυλίες, να ευεργετήσει τους λιγότερο ευνοημένους αλλά και να συνδράμει στην κάλυψη των μεγάλων αναγκών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με την οποία συνδέεται με παλιούς, βαθείς δεσμούς.

Για μια ακόμα φορά, ο Λεωνίδας Καβάκος συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αφιλοκερδώς, παραχωρώντας την αμοιβή του υπέρ των μεγάλων αναγκών της Ορχήστρας, με τα έσοδα των συναυλιών να δίνονται για φιλανθρωπικούς σκοπούς, συγκεκριμένα στη Βέροια για το Νοσοκομείο και το γηροκομείο”.

πηγή: Κοα

Το πρόγραμμα της συναυλίας

ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ AΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756–1791)

1. Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ.3 σε σολ μείζονα, Κ.216

Απόσπασμα από τη συναυλία εδώ

Είναι το τρίτο από τα πέντε κοντσέρτα για βιολί που έγραψε ο μεγάλος Αυστριακός, ο οποίος ήταν δεξιοτέχνης βιολονίστας από την παιδική του ηλικία και είχε πλήρη γνώση των τεχνικών του συγκεκριμένου οργάνου. Το συνέθεσε στο Ζάλτσμπουργκ το 1775. 

2. Συμφωνία αρ.31 σε ρε μείζονα «του Παρισιού», K. 297

Ακούστε εδώ

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)

Συμφωνία αρ.7 σε λα μείζονα, έργο 92

Πληροφορίες για τη συμφωνία εδώ

Λίγα λόγια για τον Λεωνίδα Καβάκο 

Το άστρο του άρχισε να ακτινοβολεί διεθνώς, μετά το πρώτο βραβείο που κέρδισε στον διεθνή διαγωνισμό Σιμπέλιους (1985). Το 1988 ακολούθησαν άλλες δύο σημαντικές διακρίσεις στους διαγωνισμούς Παγκανίνι και Νάουμπουργκ, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα του απονεμηθεί το Βραβείο Μουσικής Léonie Sonning 2017, με το οποίο έχουν τιμηθεί μεγάλες προσωπικότητες της μουσικής, όπως ο Μπέντζαμιν Μπρίτεν, ο Λέοναρντ Μπερνστάιν, ο σερ Σάιμον Ρατλ, ο σερ Τζον Έλιοτ Γκάρντινερ, ο Πιερ Μπουλέζ, ο Μστισλάβ Ροστροπόβιτς, ο Μάιλς Ντέιβις και ο Ντίτριχ Φίσερ-Ντισκάου.

Ο Καβάκος υπήρξε ο πρώτος βιολονίστας που ηχογράφησε το Κοντσέρτο για βιολί του Σιμπέλιους στην αυθεντική εκδοχή του 1903-4, δίσκος που απέσπασε βραβείο Gramophone, ενώ το 2014 τιμήθηκε με ένα ακόμη βραβείο Gramophone στην κατηγορία «Καλλιτέχνης της χρονιάς».

Ως σολίστ έχει συνεργαστεί με κορυφαίες ορχήστρες, ενώ έχει συμπράξει με κορυφαίους αρχιμουσικούς του καιρού μας, όπως οι Έσενμπαχ, Σαγί, Ρατλ, Γιάνσονς, Γκάτι, Γκέργκιεφ κ.ά.

Ως μαέστρος έχει βρεθεί στο πόντιουμ της Συμφωνικής του Λονδίνου, της Βοστώνης, της Γερμανικής Συμφωνικής Ορχήστρας του Βερολίνου, της Ορχήστρας του Μουσικού Φλωρεντινού Μαΐου, της Συμφωνικής της Βιέννης και της Ορχήστρας του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης. Αυτή τη σεζόν, διευθύνει την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, τη Συμφωνική της Βιέννης, της Βαμβέργης, της Ραδιοφωνίας των Κάτω Χωρών, την Εθνική Συμφωνική της Δανίας και τη Φιλαρμονική του Ρότερνταμ.

Παίζει με Στραντιβάριους «Abergavenny» του 1724.

πηγή